Spa 21

Lietuviška kokybė Kinijoje

Jeigu keliais žodžiais reikėtų apibūdinti tai, kaip mums atrodė Kinija, tai būtų: mažaūgiai, smogas, drąsūs vietiniai, pigios mašinos, rėksniai, „selfiai“, kvapai, arbata. Bet pasirodo, atradome ir daug kitų įdomybių.

Nuo pat pirmos akimirkos kai iš Pekino oro uosto išlindome į saulės šviesą – plaučius užgulė kaimo rūkyklos debesis, kuris, kaip paaiškės, gerokai pakuteno mūsų plaučius. Ne veltui sakoma, jog Kinijos didieji miestai turi asmeninius „smogozono“ sluoksnius.

SONY DSC

Metam į šalį tą „smogozoną“, sėdam į autobusą ir judame pietauti. Pirmasis kiniško maisto ragavimas pasirodė ne itin apgalvotas – prisikrovėm daug visko, bet į burną išdrįsom įdėti tik kelis kąsnius. Tiek to, kitą kartą jau žinosime kas mūsų skonio receptoriams tinkama, o kas ne. Taip ir buvo – kitų prisėdimų prie vietinio maisto metu jau žinojome kas tinka ir patinka. Taip, lietuviams svarbu mėsa, mėsa, mėsa.

2 (2) 2 (3)

Pirmąją dieną jau pripratinome užpakalių bandeles prie transporto sėdynių. Buvo aišku, jog autobusas taps mūsų antrieji namai. Kelionė nuo vieno taško iki kito vidutiniškai trukdavo 1-1.5val. Čia panašiai kaip kebabo važiuoji iš Kauno į Šiaulius, į kino teatrą – į Klaipėdą, o miegot – atgal į Kauną.

1.11.3

Nepaisant ilgų pasivažinėjimų sostinėje, džiaugėmės jog mūsų pirmoji festivalio repeticija ir atidarymo koncertas vyko legendiniame Pekino olimpinių žaidynių miestelyje. Pūtė žvarbus „smogozono“ vėjas, tačiau po nemigo nakties visus rūkus išsklaidė kitų festivalio dalyvių kostiumų, pasirodymų margumas bei draugiškas „selfie“ pasikeitimas su Pietų Afrika, Indonezija, Meksika, Italija, Amerika, Rusija, Indija, Ispanija ir kitomis šalimis.

3 (2) 3 (3)

Po festivalio atidarymo, viena diena buvo skirta „prišliaužimui“ prie Kinų sienos. Nuo mūsų viešbučio iki Kinų sienos – 50km. Iki jos autobusu prišliaužėme net daugiau nei per 4valandas. Taip, į Kiniją atvykome kaip tik tuo metu kai daugiau nei 50% kinų masiškai atostogauja ir užkemša greitkelius link lankomiausių objektų. Pati siena buvo sunkiai 4 (2)įveikiama, su vietinių gyventojų srove ir jų perdėtu asmenukių fotografavimu. Tokia diena negali baigtis tysojimu viešbučio lovoje. Tad vakare grįžę išbandėme naktinio Pekino centro gyvenimą. Gatvės akinančiai apšviestos, vietinio maisto kvapai, krūva nemiegančių kinų ir turistų. O mes nebūtume mes, jeigu eilėje prie Mojito kokteilio, pačiame Pekino centre nesutiktume lietuvio. Kuris, sakėsi, ilgokai iš šalies klausė ar tikrai mūsų būrelyje girdi lietuvių kalbą.  Lietuva maža, bet lietuvių rasi visur.

Tas vakaras užsibaigė nuoširdžiai atsipalaidavusių lietuvių šokiais naktiniame klube. O kinai ir toliau gurkšnojo prabangius gėrimus sėdėdami  prie savo staliukų. Per neilgą vizitą Kinijoje spėjome pastebėti, jog vietiniai gyventojai naktiniuose klubuose susirenka ne šokti, o pasėdėti. Todėl mes jiems atrodėme lyg baltos varnos, nes bet kuriame naktiniame klube iš karto užimdavome šokių aikštelę.

12088408_507668446063598_3959891991017552766_nKelias dienas iš eilės koncertavome vis skirtingose vietose. Galima tik spėlioti, kodėl buvo keičiamos koncertų vietos. Galbūt dėl Pekino miesto dydžio? Juk nesuvažiuos keli milijonai į vieną vietą koncerto pažiūrėti. O mums tai tik į naudą, nes po festivalio uždarymo jau galėjome užriesti nosis ir vadintis “žvaigždėmis”. Viskas dėl mūsų natūralios lietuviškos išvaizdos: šviesių plaukų, žydrų akių, garbanotų barzdų ir aukšto ūgio (lyginant su vietiniais). Jeigu būtumėm skaičiavę kiek kinų prašė su mumis nusifotografuoti, turbūt būtume aplenkę visas šiandienines Lietuvos garsenybes.

Prieš išvykstant iš Kinijos sostinės mums primygtinai buvo rekomenduojama paragauti kinų gatvės maisto (street food). Keptos gyvatės – kalmaro ir vištienos skonio. Ant grotelių kepti skorpionai visai patiko, priminė užkandėlę prie alaus. Skrudintas žiogas panašus į bulvių traškutį. O kiniškai pagamintos varlės buvo idealus užkandis priešpiečiams.  Ir ne, mes šunienos neragavome.  Nei Pekine, nei Šanchajuje vietiniai nepropaguoja tokio maisto.

SONY DSC

Vienas iš protingiausių mūsų žingsnių buvo kelionė greituoju traukiniu iš Pekino į Šanchajų. Jeigu būtume pasirinkę kelionę autobusu, turbūt savaitę sėdėtume 50 juostų magistralės kamštyje ir įgytume antisimpatiją autobusams. Traukiniu lėkėme 300km/h greičiu. Tai čia kaip per 20min nuvažiuoti iš Kauno į Vilnių.

Didžiausio Kinijos miesto Shanghai (Šanchajus) pavadinimas reiškia “prie vandens”. Tą iš karto pastebime ir pačiame mieste: gaivesnis, drėgnesnis oras. Viskas mieste susiję su vandeniu – nuo gausaus jūros gėrybių pasirinkimo iki pramogų. Juk miestą iš visų trijų pusių supa Rytų Kinijos jūra. Kadangi jau mūsų kojos buvo itin nualintos nuo ilgų pasivaikščiojimų, koncertų ir šokių, negalėjome atsispirti vietinių rekomenduojamam žuvyčių masažui. 12095997_10206243493939232_5722770896074193496_nSPA procedūra paprasta – atsisėdus į krėslą kojos įmerkiamos į didžiulį stiklinį indą. Jame kojas „gydo“ specialios rūšies žuvytės. Pasirodo joms nėra duodama jokio kito maisto, išskyrus lankytojų kojas. Skamba šiurpiai, tačiau jos iš tikrųjų nukramto negyvas odos ląsteles bei užgydo žaizdas. Nejaukus kutenimas palaipsniui pereina į malonų atpalaiduojantį masažą. Šiek tiek gaila tų žuvyčių, nes po vieno mūsiškio kojų masažo dvi žuvytės nugaišo. Gal tiesiog persivalgė…

Negailėjome laiko Šanchajaus didžiuosiuose turguose. Čia pigūs tikri perlai, kiniška arbata, šilkas. Tačiau norint įsigyti ką nors, reikia būti budriam ir turėti aštrų liežuvį. Jeigu turgaus prekeivis už prekę prašo 500 juanių (apie 73eur ), tai dar nereiškia, jog tiek ir reikės mokėti. Tiesiog maloniai atsiprašoma prekeivio, jog per brangu ir nueini nuo jo. Kuo daugiau žingsnių nuo pardavėjo žengi, tuo mažesnę kainą jis vis siūlo. Kai jau išgirsti už nugaros „okey, fifty (50), okey okey twenty (20)“, galima grįžti ir nusipirkti prekę už padorią kainą.

Prisipirkę gausybę lauktuvių jau pradėjome ilgėtis Lietuvos žalumos ir gaivaus oro. Nespėjome nei mirktelėti, o lietuviškos kokybės vizitas Kinijoje baigėsi.